سئو و دیجیتال مارکتینگ

نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای داستان گویی

وقتی به داستانهایی فکر می کنیم که به عنوان کودک یا حتی بزرگسالان می خوانیم ، آنها ویژگی های خاصی دارند: یک شروع ، میانه و پایان. ناهنجاری ، اوج یا درگیری؛ و معمولاً نوعی درس اخلاقی وجود داشت. تبلیغات عالی همچنین می توانند یک پیام مشابه غنی را منتقل کنند ، البته معمولاً با اندکی سبک و متفاوت.

نکته جالب در مورد تبلیغات این است که یک داستان فقط در مورد کلمات نیست – یک داستان عالی چیزی راجع به جهان و خودمان به ما می آموزد. و تبلیغات عالی داستان خوبی را بیان می کند.

امروز ، ما شاهد استفاده های بیشتر و خلاقانه تر از داستان پردازی هستیم که در ساخت برند ایجاد می شود زیرا مردم در معرض دید جهانی هستند. بیشتر و بیشتر ، مردم می خواهند به جای اینکه فقط چیزی بخرند ، زیرا “خنک” است ، علامت تجاری را پیدا کنید که یک مأموریت معنی دار داشته باشد.

بنابراین ، بهترین راه برای بیان یک داستان در منظره دیجیتال همیشه شلوغ امروز چیست؟ چند نکته را مطالعه کنید.

دیجیتال

یک قوس قصه (طولانی) ایجاد کنید

یک داستان در اصل دنباله ای از وقایع با برخی از عناصر اصلی است. با استفاده از رسانه های اجتماعی گزینه های زیادی برای گفتن داستان به روش های جدید وجود دارد که از مرز قصه گویی سنتی و تبلیغات سنتی عبور می کند. در حالی که ممکن است به طرق خاصی محدود شوید (به عنوان مثال طول) ، شما همچنین تعدادی ابزار در نوک انگشتان خود دارید.

بنابراین ، قبل از اینکه محتوای اجتماعی خود را توسعه دهید و به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود ، مهم است که به اهداف نهایی خود بپردازید و از آنجا به عقب کار کنید. هدف تجارت شما مانند یک سال یا پنج سال از الان چیست؟ کجا می خواهید از نظر مخاطب مورد نظر یا هدف قرار بگیرید؟ برنامه رشد شما از نظر جمعیتی و حتی در سطح جهانی چیست؟

هر کلیپ ، وبلاگ ، ویدئو یا تصویر باید به خودی خود یک داستان کوتاه باشد ، اما اینکه مخاطبان و مشتریان خود را در سفری که حتی بیشتر از این طول می کشد ، چه می کنید؟ وقتی به این واقعیت فکر می کنید که هر قطعه محتوا و هر تبلیغی به نام تجاری و داستان تجاری شما کمک می کند ، شما این توانایی را دارید که در درازمدت افراد را “دلگیر” کنید.

برای این منظور ، می توانید به “قوس داستانی” خود – آغاز ، میانه و پایان – فکر کنید نه تنها با توجه به هر قطعه محتوا بلکه در ارتباط با اهداف بلند مدت و امکانات ارائه شده های بی نظیر خود.

نمایش داده نشود

مفهوم داستان پردازی در بسیاری از موارد کمی اشتباه است زیرا این بدان معناست که قرار است صحبت کنید. واقعاً وقتی نوعی تبلیغات می شود ، چه در رسانه های اجتماعی باشد و چه نباشد ، بهتر است اگر داستان خود را نشان دهید نه اینکه بگویید. این یعنی چی؟

در حوزه رسانه های اجتماعی ، این ممکن است به سادگی ایجاد یک فیلم ویدئویی قانع کننده ، اطلاعاتی گرافیکی و یا حتی استفاده از یک تصویری خیره کننده در ترکیب با عنوان جذاب باشد تا واقعاً پیام شما (یا حداقل اصلی آن) در چند ثانیه از این گذشته ، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا پیام خود را بفهمید ، پس چرا آنرا تا حد امکان به طور واضح و بصری دعوت نکنید؟

مانند نویسنده بنویسید

آیا تجربه نوشتن نسخه را دارید؟ داستان؟ غیر داستانی؟ حقیقت این است که اگرچه تجربه کمی به شما کمک می کند ، لازم نیست که در هر ژانری یک متخصص باشید تا بتوانید خط داستانی خود را در رسانه های اجتماعی ببندید. با این وجود ، آنچه باعث جلب توجه می شود ، خلاقیت ، جسارت و نوع پیغامی است که به تعقیب می رود – یا حداقل اشاره ای به اتفاقات شگفت انگیز آینده می دهد.

خلاقیت

بسته به مخاطبان شما ، گاهی اوقات این داستان بیشتر داستان را شامل می شود که شامل برخی از عناصر روایی معمولی است. به عنوان مثال به سفر قهرمان فکر کنید: به طور معمول یک قهرمان غیرمنتظره (شخصیت اصلی) را درگیر می کند که خود را در شرایطی پیدا می کند که باید کاری را انجام دهند که زندگی را تغییر دهد (نجات جهان از ویرانی). اگر بتوانید مخاطبان خود را در استفاده از همان ابزارهایی که نویسندگان داستان انجام می دهند ، دعوت کنید ، احتمالاً آنها را از این کار درگیر می کنید.

بازاریابان انفلوانزا و سایر همکاران

برخی از خلاقانه ترین تبلیغات اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم می خواهیم دو یا سه عنصر را ترکیب کنیم: یک فرد مشهور یا یک تأثیرگذار ، یک دلیل واقعی و یک محصول.

نمونه ای کامل از این امر این است که چگونه water.org با استلا آرتویز به عنوان سخنگوی کمپین آب تمیز سازمان ها برای ارتباط نام تجاری و علت به شیوه ای به یاد ماندنی همکاری کرد. این نوعی از گرایش سه گانه است که در آن مخاطبان تلاش می کنند تا تمرکز این شرکت را در تأمین آب آشامیدنی تمیز برای جوامع محروم نیز تقویت کنند.

با پیروان فعلی خود ارتباط برقرار کنید

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ابزارهای داخلی زیادی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد انواع پست هایی را که بیشترین نامزدی را دعوت می کنند ، درک کنید و برای این منظور ، محبوبیت داستان برند شما و سایر موارد مناطلاعاتی که در صفحات خود به اشتراک می گذارید باید کاملاً آشکار باشد.

به سادگی به بینش های خود مراجعه کنید و دوباره همین موضوع را امتحان کنید. آیا این یک پست ، وبلاگ یا شعر طولانی تر چیزی بود که در گذشته طنین انداز بود؟ یا شاید این یک تصویری طنزآمیز بود که سهم زیادی را به دست آورد؟ شما می توانید به بینش های خود برگردید تا درک کنید که مخاطب شما را آزار می دهد و داستانی جدید را از آنجا ساخته اید.
شعر

استفاده از رابط های پویا مانند فیس بوک لایو یا حتی فیلم های متحرک را در نظر بگیرید تا به روشی تازه به توضیح ماموریت و پیام خود کمک کنید. افرادی که مدتی شما را دنبال کرده اند احتمالاً از دیدن همان چیزهای قدیمی در فیدهای اجتماعی خود بی حوصله می شوند ، بنابراین مهم است که به هر فرصتی که می دهید ، آنرا ادویه کنید.

آن را با معنی (به جهانیان) تبدیل کنید

بنابراین شاید شما تحقیقاتی کاملی درباره مخاطبان انجام داده باشید ، و به همین ترتیب شما را با مشتریان فعلی آشنا کرده است.

اگر شما یک داستان یا کمپین تجاری را تهیه می کنید ، اصلی ترین عامل دستیابی به افراد این است که شما باید آنچه را که محصول شما برای مخاطبان معنی دارد ، پیدا کنید. چه چیزی برای آنها مهم است ، نه تنها در کوتاه مدت بلکه در درازمدت؟

به عنوان مثال ، هواپیمایی که دارای تخفیف در پروازهای یک طرفه است ، ممکن است بخواهد فقط به نحوه ارزان بودن آن توجه نکند ، بلکه در تنظیم تبلیغات به سمت عشایر دیجیتال که ممکن است در واقع از بخشی از انتخاب سبک زندگی خود در حال استفاده از چنین پروازهایی باشند. ماندن “در جاده”

پس از فهمیدن آنچه برای مخاطبان خود بسیار معنی دار است ، می توانید یک خط داستانی – یک خط داستانی با نام تجاری و همچنین مجموعه ای از قطعه های خط داستان – بسازید تا نیاز به یک پایگاه عاطفی اساسی را نشان دهید.

از ابزاری استفاده کنید که به شما امکان می دهد از نزدیک و شخصی خود بلند شوید

استفاده کنید

ابزارهای اجتماعی زیادی وجود دارد که به شما در انتقال احساسات ، اصالت و بی فوری در یک دوره زمانی کوتاه کمک می کند. دو ابزار اصلی رسانه های اجتماعی که به ذهن متبادر می شوند اینستاگرام استوری و اسنپ چت استوری هستند. هرکدام از آنها فیلم هایی در زمان واقعی هستند که فقط برای مدت زمانی کوتاه دوام دارند.

این نوع بازاریابی زودگذر به ویژه با جمعیتی هزاره و جوان بیشتر مورد محبوبیت است ، زیرا این یک قطعه از زندگی واقعی است. مردم در دنیای دیجیتال بیشتر و بیشتر از اصالت هوس می کنند ، بنابراین ارائه یک نگاه اجمالی به دنیای شخصی کسی می تواند گاهی اوقات مانند یک نفس هوای تازه احساس شود.

نکته دیگری که این ابزارها هنگام استفاده از آن می توانند انجام دهند ، برانگیختن احساسات شدید در مدت زمان کوتاه است. پروژه جادوگر بلر همچنان نمونه بارز این موضوع است. به عنوان یکی از اولین کمپین های بازاریابی در رسانه های اجتماعی واقعاً مؤثر (در زمانی که اینترنت به سختی یک چیز نبود) ، سازندگان آن از کلیپ های “واقع بینانه” برای بازاریابی این فیلم برای مخاطبان استفاده کردند به گونه ای که باعث شده این یک داستان واقعی به نظر برسد. . روشی که آنها از یک دوربین شخص اول برای نشان دادن قطعه های فیلم استفاده می کردند ، بلافاصله هم ترس و هم کنجکاوی را در بینندگانش برانگیخت و آنها را ترغیب کرد به صورت آنلاین و هاپ و تحقیق درباره اینکه آیا این یک داستان واقعی است یا خیر ، تشویق می کند.

بهترین بخش در مورد این ابزارها (و همچنین داستانهای فیس بوک و فیس بوک لایو) این است که شما واقعاً نیازی به ایجاد چیز خاصی ندارید ، یا حتی از متن یا کلمات زیادی استفاده نمی کنید. به سادگی اجازه دادن به یک شخص واقعی زندگی در حال صحبت کردن یا انجام کاری در زمان واقعی بیش از حد کافی است. و این یک فرصت عالی برای نمایش محصول یا خدمات شما در یک زمینه واقعی است.

افکار نهایی

مصرف کنندگان در هنگام خرید قدرت انتخاب بسیار بیشتری از همیشه دارند و این اتفاق خوبی برای آنها است ، اما گاهی اوقات چیز بدی برای بازاریابان است زیرا رقابت زیادی وجود دارد. خبر خوب این است که هنوز هم تعداد کمی شرکت وجود دارد که واقعاً قادر به استفاده از رسانه های اجتماعی هستند به گونه ای که داستانی را بیان کنند که واقعاً به هم وصل می شود.