مجله تکنولوژی

نیم فاصله در ورد چگونه است؟

آموزش نیم فاصله در ورد

نقطه ویرگول یا فاصله مجازی یک کاراکتر خاص است که حروف قبل و بعد از آنها را قبل از چاپ یا نمایش در صفحه جدا می کند و از اتصال آنها جلوگیری می کند. در موارد زیر استفاده از نصف مسافت ضروری است:

“می” و “نه” فعل هستند: می توانم ، می رود ، می خورد ، می زند ، می گوید ، نمی تواند و …
جمع های “جمع”: لباس ، نوشته ، کارت ، آموزه ، کراسان و …
پسوندهای فعل: دیدم ، آوردم ، آوردم ، شستم ، رفتم و
“ی” اضافی: برنامه ریزی ، حمله و ی
کلماتی که از دو یا چند جز components تشکیل شده اند: دیوانه ، کشنده ، زشت ، زیبا ترین ، یکنواخت ، یکنواخت ، بازیگران ، ذینفع ، رئیس جمهور ، قانونگذار ، بین المللی ، تفاهم نامه و غیره
مشکلات عدم ورود به نیم فاصله
اگر این کاراکتر را وارد نمی کنید و به جای آن از فاصله استفاده می کنید:

این برخلاف دستورالعمل تهیه مقالات و رساله های دانشگاهی و متون رسمی است.
ظاهر متن از نظر خواننده ناراحت است.
ممکن است خواننده هنگام مطالعه اشتباه کند.
اگر کلمه در انتهای خط باشد ، احتمالاً نیمی در یک خط و نیمی در خط دیگر قرار می گیرد.

آموزش روش ایجاد نیم فاصله در word

روش های مختلفی برای ورود به نقطه ویرگول وجود دارد ، اگرچه ما این روش ها را برای نرم افزار Word شرح خواهیم داد ، اما روش های استفاده شده در نرم افزارهای دیگر مانند PowerPoint ، Excel و … نیز صحیح هستند. بنابراین ، می توانید با استفاده از این روش ها ، نیمی از فاصله را در Excel وارد کنید.

روش ۱: با استفاده از ترکیب کلید – + Ctrl در محیط نرم افزار Word (یا نرم افزار Excel و …) می توانید یک نقطه ویرگول وارد کنید. توجه داشته باشید که باید از علامت “-” در بالای صفحه کلید استفاده کنید و دکمه “-” در ماشین حساب صفحه کلید برای این منظور کار نمی کند.

روش ۲: روش دیگر استفاده از میانبرهای صفحه کلید Ctrl + Shift + 2. با پایین نگه داشتن همزمان این سه کلید ، می توانید بین اجزای یک کلمه در Word یا Excel فاصله بگذارید.

روش ۳: با نصب صفحه کلید استاندارد فارسی ، کلید میانبر Shift + Space به عنوان یک نقطه ویرگول عمل می کند. به طور معمول ، صفحه کلید فعال در ویندوز صفحه کلید مایکروسافت است که از نظر ترتیب صفحه کلید با صفحه کلید استاندارد فارسی تفاوت دارد. مزیت این روش این است که از نیمی از فواصل ایجاد شده توسط این صفحه کلید می توان در تمام محیط های نرم افزار استفاده کرد.

برای فعال سازی صفحه کلید فارسی ، فایل نصب صفحه کلید را بارگیری کرده و با استفاده از گزینه های زیر آن را نصب و فعال کنید.

Control Panel > Region and Language > Keyboard and Language > Change Keyboard

پس از نصب این صفحه کلید به سادگی خواهید توانست نیم‌فاصله را در ورد word، اکسل Excel و سایر محیط‌های نرم‌افزاری تایپ نمایید.

اگر مسئولیت معرفی یک رساله یا نامه یا مسئولیت نوشتن و ترجمه را دارید ، رعایت این نکات می تواند بیشترین تأثیر را بر متن نهایی بگذارد و خواننده متن را تحت تأثیر قرار دهد. مطمئناً ، اگر کاربرگ های Excel را به درستی آماده کنید و نکات نوشتاری ، از جمله نقطه ویرگول را به درستی دنبال کنید ، این تأثیر زیادی در زیبایی نهایی خواهد داشت.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا