مراکز فروش نمک هیمالیا در تهران

نمک صورتی چیست؟

نمک صورتی که با دست استخراج می شود با دقت و به طور کامل استخراج می شود یعنی تصفیه نشده و بدون افزودنی است. فرآیند طبیعی جمع آوری این نمک، مواد معدنی آن را از بین نمی برد.

نمک صورتی از کجا بخریم؟ نمک صورتی حاوی مواد معدنی بسیار بیشتری نسبت به نمک معمولی است و این به آن رنگ صورتی می دهد. به عبارت دیگر وجود مواد معدنی در این محصول طبیعی باعث صورتی رنگ شدن آن شده است.

ممکن است رنگ صورتی آن به دلیل مواد معدنی کمی تیره تر یا روشن تر باشد.لازم به ذکر است که رنگ صورتی آن با هیچ نوع شستشو از بین نمی رود و یکی از راه های تشخیص نمک صورتی از اصل رنگ صورتی طبیعی آن است.

که با شستشو از بین نمی رود.امروزه معادن بسیاری در کشورهای مختلف از جمله ایران (سمنان) این ماده معدنی گرانبها را استخراج می کنند.

فواید و مصرف خوراکی نمک صورتی؟

۱٫ مناسب برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید.

۲٫ بر خلاف نمک معمولی، نمک صورتی بدن شما را کم آب نمی کند. در واقع به هیدراتاسیون کمک می کند زیرا به حفظ تعادل مایعات و فشار خون در بدن شما کمک می کند.

۳٫ نمک صورتی برخلاف نمک معمولی از درجه شوری بالاتری برخوردار است. و با مصرف کمتر نمک می تواند موثر باشد و در نهایت برای بدن مفید باشد.

۴٫ نمک صورتی به تقویت استخوان های بدن کمک می کند زیرا حاوی مواد معدنی متعددی است که بدن به آن نیاز دارد، مانند کلسیم و منیزیم که برای استخوان سازی و استحکام مهم هستند.

۵٫ نمک صورتی حاوی ۸۴ ماده معدنی است که برای بدن انسان مهم است. نقش مهمی در حفظ استخوان ها، ماهیچه ها و سیستم گردش خون دارد استفاده از نمک صورتی در آشپزی به عنوان جایگزینی برای نمک معمولی به سادگی یک راه حل برای مراقبت های بهداشتی است.

۶٫ با مصرف نمک هیمالیا، بدن مواد مغذی و مواد معدنی لازم را جذب کرده و در نتیجه به هضم غذا کمک می کند.

نمک صورتی هیمالیا

۷٫ تسریع در هضم غذا. نمک صورتی به عنوان یک درمان خانگی عالی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست، سوزش سر دل، نفخ، انواع دردهای معده مفید است.

نمک صورتی سرشار از مواد معدنی است که هضم را بهبود می بخشد و سرعت می بخشد، حرکات روده را بهبود می بخشد و به پاکسازی سموم از روده کمک می کند. در کاهش اشتها بسیار موثر است.

مطالعات نشان می دهد که نمک صورتی باعث تحریک انسولین در بدن می شود که از هوس خوردن قند جلوگیری می کند و این عامل می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

چرا بدن ما به نمک نیاز دارد؟

سدیم یک ماده معدنی حیاتی برای بدن ما است و بدن برای فرآیندهای مختلف به آن نیاز دارد، از جمله:

  • کشش و انبساط عضلات؛
  • تعادل آب بدن را حفظ می کند و از کم آبی بدن جلوگیری می کند.
  • ارسال تکانه به سیستم عصبی؛
  • از فشار خون پایین جلوگیری کنید.
  • امروزه تحقیقات به این نتیجه رسیده است که نمک باکتری های مضر را از بین می برد و خطر عفونت را کاهش می دهد.

آزمایشات روی حیوانات نیز نشان داده است که نمک تأثیر مثبتی بر علائم افسردگی دارد.

باورهای عمومی در مورد خواص نمک هیمالیا

ادعاهای متعددی در مورد مزایای استفاده از نمک هیمالیا وجود دارد، از جمله:

سرشار از مواد معدنی
برخی منابع ادعا می کنند که نمک هیمالیا حاوی ۸۴ نوع ماده معدنی است. این نمک دارای ۹۸ درصد کلرید سدیم و ۲ درصد مواد معدنی است. با توجه به اینکه مصرف نمک معمولا کم است و میزان این مواد معدنی در نمک بسیار کم است، نمی توان خواص سلامتی این مواد معدنی را اندازه گیری کرد.

سدیم کمتر
برخی معتقدند نمک هیمالیا نسبت به نمک معمولی سدیم کمتری دارد. با این حال، هر دو حاوی حدود ۹۸٪ کلرید سدیم هستند.

از آنجایی که کریستال های صورتی بزرگتر از نمک معمولی هستند، یک قاشق غذاخوری نمک صورتی حاوی سدیم کمتری است. شوری این نمک کمتر از نمک معمولی است، بنابراین برای رسیدن به طعم مطلوب باید نمک کمتری مصرف کرد.

با این حال، گرانول یا دانه های ریزتر نمک گل رز وجود دارد. هنگام پخت به میزان نمک حبوبات و میزان سدیم موجود در آن توجه کنید.

انجمن قلب آمریکا می گوید که ۷۵ درصد از جذب سدیم از نمک موجود در غذاهای آماده و فرآوری شده حاصل می شود. نمک معمولی سدیم زیادی به غذا اضافه نمی کند.

در مورد نمک صورتی چه می دانید؟
نمک صورتی

نمک طبیعی بیشتر
برخی معتقدند این نمک طبیعی تر از نمک معمولی است که ادعای بی اساس نیست.

نمک های معمولی در مقادیر زیاد با موادی مانند آلومینیوم، سیلیکات و کربنات منیزیم ترکیب می شوند. این مواد خاصیت ضد چسبندگی دارند و از چسبیدن کریستال های نمک به یکدیگر جلوگیری می کنند.

مواد مصنوعی و افزودنی های کمتری در فرآوری نمک هیمالیا استفاده شده است.

به آبرسانی بدن کمک کنید
برخی افراد بر این باورند که افزودن مقدار کمی نمک به غذا یا نوشیدنی به حفظ تعادل آب و جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند.

درست است که سدیم به حفظ تعادل آب در بدن کمک می کند، اما همین امر در مورد نمک گل رز هیمالیا و سایر منابع سدیم نیز صدق می کند.

ریسک ها و ملاحظات
اگر از نمک هیمالیا استفاده می کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

نمک صورتی

مصرف ید
ید بر عملکرد غده تیروئید تأثیر می گذارد. از آنجایی که نمک صورتی حاوی ید کمتری نسبت به نمک معمولی است، برای افراد مبتلا به کمبود ید چندان مناسب نیست.

ید یک ماده معدنی است که بدن برای حفظ عملکرد مناسب غده تیروئید و متابولیسم سلولی به آن نیاز دارد. منابع سرشار از ید عبارتند از ماهی، لبنیات، تخم مرغ و سایر غذاها.

نمک یددار نیز سرشار از ید از منابع دیگر است. حدود ۷۵ درصد از خانواده ها در ایالات متحده از نمک یددار استفاده می کنند.

اگرچه نمک صورتی هیمالیا حاوی ید طبیعی است، اما محتوای ید آن کمتر از نمک یددار است. بنابراین کسانی که کمبود ید دارند و نمک هیمالیا مصرف می کنند باید از منابع دیگر ید استفاده کنند.

درباره‌ی کاشان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *