بهترین زمان سفر به کویر مرنجاب

کویر مرنجاب

بدون شک کویر یکی از افسون کننده ترین آفریده های خداوند است که سهم بالایی در جذابیت طبیعت دارد. آرامش و سکوت عمیق و آسمان شب جادویی کویرها، باعث شده تا با بازدید از یکی از آنها بتوان همزمان سکوت و زیبایی را با هم تجربه کرد. کشور ایران به دلیل جغرافیای طبیعی ای که دارد، دارای جنگل، دریا، کوهستان و کویرهای زیادی است.

کویر سرزمین رازآلود و بسیار زیبایی است که سفر به آن می‌تواند جزء هیجان‌انگیزترین و در عین حال اسرارآمیزترین سفرهای شما در طول عمرتان باشد، چرا که سفر کردن به کویر با دیگر سفرهای شما متفاوت و تجربه های متنوعی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

شما با سفر به این سرزمین رویایی تجربه هایی را به دست می‌آورید که شاید در کمتر کشوری بتوان به آن دست یافت. اما باید بگویم که سرزمین پهناور ایران با چهار فصل متنوع، جاذبه های بی‌نظیر و متفاوتی را برای شما خلق کرده‌ است.

مقاله پیشنهادی: بهترین مکان برای سفر خارجی در زمستان

سفر به کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در کاشان و در شمال شهرستان آران بیدگل قرار گرفته است و ارتفاع آن از سطح آبهای آزاد، ۸۵۰ متر است. کویر مرنجاب از تپه های شنی زیادی تشکیل شده است و برخلاف آنچه که از کویر تصور می شود، پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی ای دارد.

بیشترین پوشش گیاهی کویر مرنجاب شامل گیاهان شورپسند، دم گاوی، گز و… است.

آب و هوای این کویر ماند تمام کویرهای دیگر در روزها بسیار گرم و گاهی کلافه کننده و در شب ها بسیار خنک است طوریکه بسیاری از افرد در شب ها، آتش روشن کرده و به دور آ ن می نشینند. آسمان شب کویر مرنجاب هم یکی از دیدنی ترین صحنه هایی است که هر کسی می تواند دیده باشد، آسمان سیاه رنگی وسیع با هزاران ستاره ی درخشان که زیبایی افسون کننده ای به آن داده اند.

بهترین زمان سفر به کویر

پاییز آمده است و روزهای خنک و رنگارنگ پاییزی ما را به فکر وا داشت تا شما را راهی سفرهای کویری کنیم، شاید بهترین زمان برای رفتن به کویر و شب مانی در کویر با آغاز روزهای پاییزی رقم بخورد و تا شب یلدا، جشن بهمنگان، البته تعطیلات پشت سرهم زمستان و تعطیلات عید ادامه داشته باشد.

پس اگر تا به حال به کویر سفر نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم در قالب تور کویر به صورت گروهی و با خودرو های آفرود و یا معمولی و با یک تورلیدر باتجربه و یا محلی به این مکان زیبا سفر کنید تا شیرینی این سفر برای همیشه در ذهنتان ماندگار شود.

مرنجاب و جزیره ای که سرگردان است…

جزیره ی سرگردان جزیره ای در دریاچه ی نمک است که سرتاسر آن را سنگ های آذرین متخلخل تشکیل داده است. دلیل نام گذاری این جزیره به سرگردان این است که قدیمی ها بر این عقیده بوده اند که این جزیره بصورت مدام در حال حرکت است. امروزه مشخص شده که این پدیده، خطای دید است و در واقع با محو شدن دو انتهای خط افق در هم که به دلیل گرمای شدید و پدیده ی سراب اتفاق می افتد، این تصور بوجود آمده است.

کویرگردی مرنجاب

در سفر به مرنجاب چه چیزهایی باید با خود ببریم؟

پیشنهاد می کینم به دلیل وسیع بودن کویر، برای اینکه در آن گم نشوید حتما کنار خود یک راهنمای بلد به منطقه داشته باشید. آب آشامیدنی و غذا به مقدار لازم، زیر انداز و چراغ قوه، کفش مناسب، عینک افتابی و کرم ضد آفتاب را هم فراموش نکنید.

بهترین زمان بازدید از کویر مرنجاب

اگر از گرمای زیاد سوزان هوا فراری هستید، ماه آبان تا فروردین، بهترین زمان سفر به مرنجاب است و هوا در مقایسه ی ماه های دیگر معتدل تر و خنک تر است.

درباره‌ی کاشان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *