دانلود پایان نامه
می آید، فرض بر این است که هم روند انتقال پیام مورد نظر است و هم سخت افزاری که جهت تکمیل مبادله ضروری می باشد.
ب. اتنوترونیک ها[22] یا رسانه های کوچک؛ که وسایلی چون ضبط صوت، فاکس، ماشین حساب،ساعت های دیجیتال و دیگر انواع تکنولوژی های شخصی را دربرمی گیرد. تکنوژی های اتنوترونیک بیشتر از تله ماتیک درکشورهای رو به توسعه جریان می یابند. (هنسون و نارولا، 1373، 15-14).
اما مارک پاستر[23] استاد تاریخ دانشگاه کالیفرنیا ، رسانه های جدید را در مقابل رسانه های سنتی در یک دسته قرار می دهد و به رسانه های سنتی، رسانه های عصر اول و به رسانه های جدید، رسانه های عصر دوم اطلاق می کند. پاستر معتقد است، رسانه های جدید یا عصر دوم، امکانات پست مدرن را تقویت می کنند. به اعتقاد وی، آنچه در نوآوری های تکنولوژیک مطرح است، دگرگونی گسترده و دامنه دار فرهنگ و روش ساخته شدن هویت هاست. (پاستر،1377،53).
پاستر، رسانه های جدید را رسانه های عصر پست مدرن معرفی می کند و معتقد است در دومین عصر رسانه ها ، ذهنیت سازی از طریق سازوکارهای « کنش متقابل » صورت می گیرد و کنش متقابل، اصطلاحی فنی است که به ارتباطات دوسویه اشاره دارد. (پاستر، 1377،69).
3-1.رسانه های نو؛ ارتباط جمعی یا ارتباط رسانه ای؟
از اوایل قرن بیستم، در محافل علمی ارتباطات، ارتباط از طریق رسانه ها (مانند مطبوعات، رادیو و تلویزیون) با مخاطبان آن با عنوان « ارتباط جمعی[24]» شناخته می شود و از ویژگیهای تبیین کننده ی آن نیز، می توان به تولید انبوه پیام ها، فقدان کنترل فردی بر روی پیام های دریافتی و محدود بودن کانال ها اشاره کرد.

اما به دنبال تحولات صورت گرفته در یکی –دو دهه ی اخیر در تکنولوژی های ارتباطی و ظهور رسانه های نوین، به کارگیری مفهوم « جمعی» برای این رسانه ها مورد سؤال قرار گرفته است. در واقع تکنولوژی ها و رسانه های جدید؛ مانند بازی های رایانه ای ، تلفن همراه و اینترنت، ارتباط جمعی را از حالت جمعی درآورده اند، البته این امر بیانگر آن نیست که تمام فن آوریهای غیرجمعی کننده، جدید هستند. حتی رسانه های قدیمی تر مانند رادیو و تلویزیون نیز با کمک تکنولوژی های جدید از حالت گذشته فاصله گرفته اند و برای مخاطبان خاصی برنامه تولید می کنند و یا تا حدی امکانات کنترل محتوا را برای مخاطبان خود فراهم کرده اند. به خاطر همین ویژگی های غیرجمعی کننده رسانه های نو است که محققانی چون استیون اچ .چافی[25] و میریام جی.متزگر[26]، دو تن از محققان علوم ارتباطی، پیشنهاد می کنند که واژه ی «جمعی[27]» در ارتباط جمعی، با واژه ی «رسانه[28]» جایگزین گردد (چافی و متزگر، 1380،52) و برای رسانه های نوین از واژه ی « ارتباط رسانه ای» کمک گرفته شود

[1] -Manuel custells
[2] –
[3] -Micro Electronic
[4] -Micro Camputer
[5] -Apple 2
[6] -Microsofte
[7] –
[8] -Digital
[9] -Sony CO.
[10] -Video cassett Recorder (VCR)
[11] -Analog
[12] –
[13] -Virtual Reality
[14] -Interactiving
[15] -Dimassification
[16] -Asynchronous
[17] -Decenteralization
[18] -Jarice Hanson
[19] -Flexibility
[20] -Jarice Hanson
[21] -Vma Narula
[22] -Ethnotronics
[23] -Mark poster
[24] -Mass communication
[25] -Steven H.chaffee
[26] -Miriam J.Metzer
[27] -Mass
[28] -Media
 

متن کامل را می توانید دانلود کنید چون فقط تکه هایی از متن این پایان نامه در این صفحه درج شده است (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم با فرمت ورد که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

دانلود پایان نامه با فرمت ورد
 

دانلود این پایان نامه با فرمت ورد : پایان نامه رسانه رایج مبتنی بر رایانه، بازی های رایانه ای 166 صفحه

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar فشرده شده اند
برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید.
 
 


پاسخی بگذارید