دانلود پایان نامه
  • فصل اول: کلیات پژوهش
  • مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..2
    بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..3
    اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….5
     هدف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………….6
    فرضیه­های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………..7
     تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم …………………………………………………………………………………………………………………….7

    • فصل دوم: ادبیات تحقیق

    بخش اول:یادگیری سازمانی یادگیری……………………………………………………………………………………………………………13
      انواع یاگیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………..15
     سطوح یادگیری………………………………………………………………………………………………………………………………………….16
      یادگیری فردی………………………………………………………………………………………………………………………………………….17
     یادگیری تیمی……………………………………………………………………………………………………………………………………………17
     یادگیری سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………..18
     یادگیری سازمانی؛ تعاریف و مفاهیم…………………………………………………………………………………………………………….18
     سیر تحول مفهوم یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………………………………22
    اهمیت یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………..23
    مزایای یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………..25
     بهبود عملکرد……………………………………………………………………………………………………………………………………………25
    بهبود خلاقیت و نوآوری در سازمان……………………………………………………………………………………………………………..26
      حفظ مزیت رقابتی……………………………………………………………………………………………………………………………………27
      توسعه سازمان…………………………………………………………………………………………………………………………………………..28
     توسعه مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………………..28
     مفاهیم مرتبط با یادگیری سازمانی………………………………………………………………………………………………………………29
    . سازمان یادگیرنده……………………………………………………………………………………………………………………………………..29
      ویژگی سازمان یادگیرنده………………………………………………………………………………………………………………………….31
     تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده……………………………………………………………………………………………..34
     
    بخش دوم:جو سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………37
     مفهوم جو سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………………………….37
     تعاریف جو سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………….38
    نظریه ها ومطالعات در زمینه جو سازمانی…………………………………………………………………………………………………….41
     جو سازمانی از منظر استرن و استینهوف……………………………………………………………………………………………………43
    جو سازمانی از نگاه هاجتس………………………………………………………………………………………………………………………..44
     جو سازمانی از نگاه هریسون………………………………………………………………………………………………………………………44
     جو سازمانی از منظر هالپین و کرافت…………………………………………………………………………………………………………..45
     مطالعات رنسیس لیکرت…………………………………………………………………………………………………………………………….49
     رویکردهای جوّ سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………..50
    . رویکرد ساختاری………………………………………………………………………………………………………………………………………50
     رویکرد ادراکی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..50
    رویکرد تعاملی……………………………………………………………………………………………………………………………………………51
     رویکرد فرهنگی………………………………………………………………………………………………………………………………………..52
    ابعاد جو سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………..54
     شاخص های جوّ سالم سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………….56
     جو سازمانی چگونه عمل می کند………………………………………………………………………………………………………………..57
     تفاوت جو سازمانی با فرهنگ سازمانی ……………………………………………………………………………………………………….58
    مراحل بهبود جو سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………59
    .بخش سوم: توانمندسازی روانشناخنی…………………………………………………………………………………………………………62

    ………………………………………………………………………………………………………………………………63 تعاریف توانمندسازی

     پیشینه توانمندسازی در جهان………………………………………………………………………………………………………………….66
     دلایل توانمندسازی………………………………………………………………………………………………………………………………….68
     فرهنگ توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………………………………….70
     موانع توانمندسازی در سازمان………………………………………………………………………………………………………………….72
     موانع ساختاری توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………………………73
     موانع محیطی توانمندسازی………………………………………………………………………………………………………………………73
    موانع رفتاری توانمندسازی…………………………………………………………………………………………………………………………74
    رویکردها و ابعاد مختلف توانمندسازی منابع انسانی…………………………………………………………………………………….74
    بعد انگیزشی …………………………………………………………………………………………………………………………………………….75
    بعد شناختی و فراشناختی………………………………………………………………………………………………………………………….76
     مزایا ی توانمندسازی………………………………………………………………………………………………………………………………..80
     مزایای سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………..81
     مزایای فردی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….82
     
     پیامدهای توانمندسازی…………………………………………………………………………………………………………………………….82
    پیامدهای نگرشی توانمندسازی…………………………………………………………………………………………………………………82
    پیامدهای رفتاری توانمندسازی………………………………………………………………………………………………………………….84
    شاخصهای توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………………………………85
      راهبردها، راهکارها و زمینه های توانمندسازی…………………………………………………………………………………………..86
     عوامل موثر بر توانمندسازی………………………………………………………………………………………………………………………89
    برنامه های توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………………………………89
     برنامه های توانمند سازی های کلیفورد……………………………………………………………………………………………………….89
     برنامه های توانمندسازی ریچارد دف…………………………………………………………………………………………………………..91
      برنامه های توانمندسازی بلانچارد……………………………………………………………………………………………………………….92
     برنامه های توانمندسازی کانتر، باندورا و هاکمن……………………………………………………………………………………………93
     الزامات برنامه های توانمندسازی………………………………………………………………………………………………………………….94
    مدل های توانمند سازی……………………………………………………………………………………………………………………………….96
      مدل توماس و ولتهوس………………………………………………………………………………………………………………………………96
    .مدل توانمند سازی باون و لاولر…………………………………………………………………………………………………………………..97
     مدل توانمند سازی اسپریتزر……………………………………………………………………………………………………………………..98
    مدل آرمانی توانمند سازی نولر……………………………………………………………………………………………………………………100
    مدل توانمند سازی کوئین و اسپریتزر…………………………………………………………………………………………………………..101
    مدل توانمند سازی خود اثر بخشی آلفرد باندورا…………………………………………………………………………………………..102
     مدل فورد و فوتلر………………………………………………………………………………………………………………………………………103
     مدل توانمند سازی کانگر و کاننگو………………………………………………………………………………………………………………104
     مدل توانمند سازی بلانچارد و زیگارمی……………………………………………………………………………………………………….106
     علایم توانمندسازی…………………………………………………………………………………………………………………………………..108
    بخش سوم: پیشینه های مرتبط با تحقیق
    پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………109
    پیشینه خارجی………………………………………………………………………………………………………………………………………….112
    فصل سوم: روش تحقیق
     روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….115
    جامعه و نمونه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………116
     روش گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………..116
    ابزار جمع آوری داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………….116
    روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………….119
    شیوه اجرای ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………..120
     روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………………………..120
    فصل چهارم: یافته های تحقیق
     توصیف آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..123
    آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………131
    یافته های مربوط با ابعاد متغیر جوّ سازمانی ……………………………………………………………………………………………………..132
    یافته مربوط با ابعاد متغیر یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………………………..133
     
     
    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    خلاصه یافته های توصیفی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………….136

    فرضیه اول تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………….147
    فرضیه دوم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 148
    .فرضیه سوم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………..150
    جمع بندی،بحث و تفسیریافته ها نتیجه گیری………………………………………………………………………………….. 152

     پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش……………………………………………………………………………………………………….154

    پیشنهاد های کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………………………156

    پیشنهاد های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………….158

    .

    .محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………160

     
     منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..164
    منابع لاتین …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..168
     
     
     
    فهرست نمودار
    نمودار2-1. رودیکردها و ابعاد توانمندی……………………………………………………………………………………90
    نمودار 2-2. مدل توانمند سازی توماس و ولتهوس…………………………………………………………………….92
    نمودار 2-3. مدل توانمندسازی باون و لاولر……………………………………………………………………………..93
    نمودار 2-4. مدل توانمند سازی اسپریتزر…………………………………………………………………………………94
    نمودار 2-5 مدل توانمند سازی نوبلر………………………………………………………………………………………..95
    نمودار 2-6. مدل توانمند سازی کوئین و اسپریتزر……………………………………………………………………97
    نمودار 2-7. مدل توانمند سازی فورد و فوتلر…………………………………………………………………………….97
    نمودار 2-8. مدل توانمند سازی کانگر و کاننگو………………………………………………………………………….98
    نمودار1-4: نمودار توزیع جنسیت آزمودنی ها………………………………………………………………………….110
    نمودار2-4: نمودار توزیع وضعیت تاهل آزمودنی ها……………………………………………………………………………..111
    نمودار3-4: نمودار توزیع تحصیلات آزمودنی ها…………………………………………………………………………112
    نمودار4-4: نمودار توزیع گروه های سابقه کار آزمودنی ها…………………………………………………………………….114
    نمودار 5-4: نمودار توزیع وضعیت استخدامی آزمودنی ها…………………………………………………………………….115
    نمودار4-7 نمودار توزیع دسته فعالیت آزمودنی ها………………………………………………………………………………..116
    .
     
    فهرست جداول
    جدول شماره (2-1): تعاریف یادگیری سازمانی…………………………………………………………………………..16
    جدول (2-2).ویژگی های انواع جو سازمانی در مدرسه…………………………………………………………………18
    جدول شماره(2-3)   : سیمای ویژگی های سازمانی……………………………………………………………………22
    جدول شماره (2-4) ابعاد جو سازمانی………………………………………………………………………………………..25
    جدول 2-5 .سیر تاریخی مفهوم توانمندسازی…………………………………………………………………………….27
    جدول 2-6. مقایسه فرهنگ سنتی با فرهنگ توانمندسازی…………………………………………………………28
    جدول 2-7. تلفیق مدلهای توانمندسازی…………………………………………………………………………………..44
    جدول 3-1. تطبیق سوالات پرسشنامه یادگیری سازمانی با مولفه های آن…………………………………..110
    جدول1-4: توصیف جنسیت آزمودنی ها………………………………………………………………………………….113
    جدول2-4: توصیف وضعیت تاهل آزمودنی ها………………………………………………………………………….114
    جدول3-4: توصیف تحصیلات آزمودنی ها………………………………………………………………………………115
    جدول4-4: توصیف سابقه کار آزمودنی ها………………………………………………………………………………116
    جدول4-5: توصیف وضعیت استخدامی آزمودنی ها………………………………………………………………….117
    جدول 4-6: توصیف دسته فعالیت آزمودنی ها…………………………………………………………………………118
    جدول7-4: توصیف آماری نمرات خام متغیر جوّ سازمانی و ابعاد آن…………………………………………..120
    جدول 4-8: توصیف آماری نمرات خام متغیر یادگیری سازمانی و ابعاد آن………………………………….125
    فهرست شکل ها
     
    (شکل2-1 )  انواع یادگیری از دیدگاه ادگار شاین…………………………………………………………………….25
    شکل شماره ( 2-2) سطوح یادگیری سازمانی………………………………………………………………………….27
    شکل شماره(2-3) مزایای یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………..27
    شکل  (2-4): ویژگی سازمان یادگیرنده……………………………………………………………………………………28
    شکل(2-5)مدل تعاملی ابعاد جو سازمانی………………………………………………………………………………….30
    شکل(2-6). الگوی نیاز – فشار…………………………………………………………………………………………………33
    شکل(2-7)عوامل مرئی و نامرئی جو سازمانی از نظر هاجتس……………………………………………………….35
    شکل (2-8). جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر و رفتارهای معلمان…………………………………………36
    شکل شماره(2-9).فرایند ایجاد سازمانی در رویکرد ساختاری…………………………………………………………37
    شکل (2-11).فرایند ایجاد جو سازمانی در رویکرد تعاملی…………………………………………………………….40
    شکل شماره(2-12) رویکرد فرهنگی به جو سازمانی…………………………………………………………………….42
    شکل شماره (2-13) پل جو سازمانی…………………………………………………………………………………………44
    شکل(2-13) مراحل بهبود جو سازمانی………………………………………………………………………………………46
     برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.


    دیدگاهتان را بنویسید